čtvrtek 19. listopadu 2015

SMIK očima Míry Štochla

Před startem se jako vždy ptám kolemjdoucích, kde je sever. Díky. Orientovat se na startu podle terénu nejde, jelikož všude kolem vidím jen těla závodníků. Na povel beru mapu a koukám, že hodně kontrol je na západě, tak si hned stoupám k cestě tím směrem. Později se za mnou tvoří tlačenice.
Zběsile koukám střídavě do mapy a do jízdního řádu a stejně nic nevymyslím. Blízko je 32A, ale bude u ní nával a můžu vzít 32C cestou do cíle. Poběžím na 40A. Plánuji 41A, ale za ní vidím 33A-B, kde nechci čekat na přenos, a hlavně 51A, která končí 08 a pak dlouho není (jestli jí chci, tak musím mít A). Během cesty k první kontrole tedy stihnu naplánovat 40A, (41 vynechám), 33A, 51A.
Na 40A trochu nával, 33A bez problému, ale 51A už mi utíká před nosem a jelikož jsem ve spěchu nestihl vymyslet nic dál, sedám na pařez a přemýšlím. Nejde nic vymyslet, jdu pomalu čekat na 31B, plánuji 44A, 42A a na jih pro zelené (kde ale bude jen jedna 48B). Tím bych měl mít za sebou třetinu času a třetinu mapy.
Plán bez problémů plním: 31A, 44A, 42A a cestou na 48B a přes vesnici vymýšlím, jak oběhnout další část. Času mám ještě dost - vezmu vše, co tam je. Postupně dokola 50B, 45, 47, 52, 38 budu řešit ad hoc podle aktuálního stanoviště a času.
Probíhám vesnicí a za ní se soustředím na 50B, která je na místě jen 4 minuty, a podle toho volním tempo. Když najednou koukám, že nade mnou ve snahu je nějaká kontrola! Koukám do mapy a průkazky a zjišťuji, že je to 46B, kterou jsem v mapě přehlédl a ještě jí nemám oraženou - 3 další body k dobru. 50B je bez problému a pak volím 47B, kde už z dálky vidím dav a po jejím pozdním přinesení ještě chvíli trvá, než se dostanu k oražení. Hned vedle čekám na 45C, pak běžím na 52B, 38B-C (jsou vedle sebe s minutovým přenosem, tak je to jedno. Nakonec stíhám B) a vymýšlím, co dál. Původní nápad, že poběžím do cíle už jen nahoře padá, jelikož zjišťuji, že tam skoro nic není. Před sebou mám tři Céčka 39, 34 a hlavně 49, ale otevírají docela pozdě - nechce se mi čekat a bojím se, abych stihl cíl. Se slzou v oku tak za sebou nechám 5 bodů.
Koukám na blízká Cčka a vidím, že budu muset zase do údolí. Na kopci ještě stíhám zaběhnout pro 34B a hurá z kopce na 36C, kterou razím akorát při otevření. Na ní krásně navazuje 43C. Ale co dál? Snažím se z mapy vyčíst, kde jsou ještě kontroly, z jízdního řádu, jestli jsou otevřené a z průkazky, jestli už je nemám. Do toho všeho se snažím úplně nestát na místě. Nechce se mi běžet zpátky do kopce a vzpomínám si na 41, kterou jsem na začátku vynechal, jenže do konce limitu už je jenom 10 minut. Pomalu přidávám na rychlosti a vzpomínám, jak dlouho jsem běžel za startu a počítám, jak se to prodlouží tím, že to poběžím do kopce. Nakonec se rozhodnu pro 41C zaběhnout a potom podle času je cestou ještě 37C (případně 32C).
Při ražení 41C nevidím v lese ani jednoho závodníka a trochu mě přepadá panika, že všichni už jsou v cíli. Běžím tedy rychle do cíle (to už cestou předbíhám docela dost lidí). Cestou ještě smutně koukám doprava na svah, kde je jen pár metrů ode mě 37C, ale nemám tu odvahu se u ní zdržovat (na počítání, že jí můžu vzít a díky tomu přiběhnout do cíle o minutu později, raději ani nemyslím). 32C bych určitě nestíhal a tak dobíhám do cíle, kde už se tvoří fronta - nakonec s více než minutovou rezervou.
Zpětně vidím několik míst, kde jsem toho mohl nasbírat víc, ale hlavně ta nestihnutá 51A mě mrzí. Podržel mě ale stavitel trati, který mi kontroly házel do cesty a konečné 22. místo je podstatně lepší, než jsem čekal (jak před startem, tak po doběhu).
Ve zkratce: 40A, 33A, 31B, 44A, 42A, 48B, 46B, 50B, 47B, 45C, 52B, 38B, 34B, 36C, 43C, 41C

Míra Štochel

Web SMIKu

Žádné komentáře:

Okomentovat